312_20200319_092008.jpg

pátek, 10. dubna 2020

Dlouhá omezení v době nouzového stavu komplikují život také mnoha našim klientům. Někteří z nich totiž mohou celou situaci nést velmi těžce. FOKUS Vysočina jim je však i nadále k dispozici

„Omezení sociálního kontaktu, nejasná budoucnost a obavy o své zdraví – to může i zdravému člověku zadělat na úzkostné stavy. Někteří klienti prožívají srovnatelné stavy se zdravým člověkem v karanténě. Některým se zdravotní stav zhoršuje rapidně. Víme, že v těchto chvílích nás naši klienti velmi potřebují,“ říká například Markéta Křivánková, vedoucí střediska FOKUSu v Pelhřimově.

 „Spolupráce s klienty je pro nás pochopitelně stěžejní i v této nelehké době. Vzhledem k vládnímu nařízení jsme uzavřeli dvě služby (denní stacionář a sociálně terapeutickou dílnu v Chotěboři) a skupinové aktivity napříč středisky,“ vysvětluje Michaela Urbánková, která ve FOKUSu Vysočina působí jako odborný garant služeb.

Parťáci po telefonu i osobní schůzky

Zaměstnanci FOKUSu tak i nadále zůstávají v úzkém kontaktu s klienty se závažným duševním onemocněním podle toho, jakou podporu v této době potřebují.

  „Někdo preferuje častější telefonickou konzultaci, někdo i nadále osobní schůzky v domácím prostředí. Vše pochopitelně probíhá za respektování všech hygienických a bezpečnostních opatření. Uvědomujeme si, že toto náročné období působí na každého z nás různě. Můžeme intenzivněji prožívat různé emoce a obavy, jsme více zranitelní. O to těžší to pak může být pro lidi s jakýmkoliv onemocněním - včetně duševního. Proto jsou naši pracovníci a týmy připraveni být pro naše klienty maximální podporou a parťáky,“ říká garantka služeb. 

Vyšší míra zranitelnosti

 Proč je vlastně intenzivní kontakt s našimi zaměstnanci pro klienty tak důležitý?

 „Důvodem je vyšší míra jejich zranitelnosti. Ta se projevuje strachem, díky kterému se uživatel vyhne kontaktu s lidmi, který dlouhodobě potřebuje. Klient tak může zůstat v dlouhodobější a těžko snášené izolaci. Navíc přichází i o mnoho běžných důvodů, proč ráno vstát a překonat své potíže. Chybí jim aktivity, které je dosud držely a dávaly jim smysl,“ zamýšlí se Martin Lukáš, vedoucí havlíčkobrodského střediska FOKUSu a pokračuje.

  „O čem se s nimi bavíme? Jak současnou situaci klienti zvládají a jak mohou postupovat. Například úpravou aktivit, pokračování v práci, která jim dává smysl. Podporujeme uživatele, aby se přizpůsobili změněným podmínkám a šli dál. Paradoxně je to možná pro někoho i příležitost. Někteří klienti totiž mohou celou situaci zvládat lépe, než by možná sami čekali,“ uzavírá optimisticky Lukáš.

Klikni na mapku a najdi nejbližší pomoc

Třebíč Jihlava Žďár n/S Pelhřimov Havlíčkův Brod Hlinsko

 

facebook
 

 

 

Naši dárci

Přihlášení k odebírání newsletteru

Jméno
Příjmení
E-mail

© 2020 FOKUS Vysočina Administrace

Web: Crespo | Design: TNK